لباس و مد عربی


اکثریت ن عرب محافظه کارانه لباس می پوشند. در کشورهای عربی سنت های گوناگونی پیدا خواهید کرد. بسیاری از خانمها لباس هایی می پوشند که صورت و موی آنها را نمی پوشاند ، در حالی که برخی دیگر آنها را می پوشانند و همه اینها بستگی به کشور محل اقامت ، انتخاب شخصی آنها یا سطح اجتماعی دارد. انواع جنس پارچه در تولید لباسهای عربی و نیز لباس هندی بکار می رود.

یک زن بسیار محافظه کار ممکن است یک لباس سیاه سیاه به نام "ابیاه" بپوشد که بدن را از شانه ها تا پاها را می پوشاند. در زیر این پوشش او می توانست لباس سنتی عربی ، "ذوب" را بپوشد ، یا او بتواند آخرین لباس های طراح سبک را بپوشد. علاوه بر ابیا ، یک زن بسیار محافظه کار ، یک صورت و سر خود را می پوشید. برخی از خانمها ابیا را بدون پوشش سر و صورت می پوشند ، در حالی که برخی دیگر ممکن است یک روسری مانند روسری به نام "حجاب" بپوشند تا فقط مو و نه صورت را بپوشاند.

همچنین ، بسیاری از خانمها بسته به کشوری که در آن ست دارند ، آخرین لباسهای سبک را بدون ابیاه یا حجاب می پوشند. در بعضی از کشورها مانند عربستان سعودی ، هیچ وقت ن را در خیابان های بدون ابیاه پیدا نمی کنید ، در حالی که در کشورهای دیگر مانند اردن ، عراق ، سوریه ، لبنان و مصر ، ترکیبی از نی را پیدا می کنید که یا دارای حجاب ، ابیاه ، یا شلوار جین گاه به گاه ، پیراهن ، دامن های بلند و کوتاه هستند. برای دوخت انواع پوشاک کودکان نیز می توان از مدلهای عربی الهام گرفت.

در مورد مردان نیز همین اتفاق می افتد و بسته به کشوری که آنها در آن زندگی می کنند یا این که در یک منطقه روستایی یا شهری زندگی می کنند ، مردانی را پیدا می کنید که لباس های غربی دارند یا لباس های سنتی Dishdasha ، Thawb و Kaffiyeh را پوشیده اند. "ایگال"

برخی از اصطلاحات لباس

گل یام ، ماسوره یا ظرف غذای دریایی یک پوشاک به طول مچ پا است ، معمولاً با آستین های بلند ، شبیه به لباس. این نوع معمولاً توسط مردان در شبه جزیره عربستان و برخی کشورهای اطراف پوشیده می شود. معمولاً از پنبه ساخته شده است ، اما از مواد سنگین تر مانند پشم گوسفند نیز می توان استفاده کرد ، به خصوص در آب و هوای سرد.


بیشتر بخوانید: اندازه گیری لباس کودک ، لباس سنتی ژاپنی ، تعریف لباس کوکتل

سبک ذوب / رعد و برق در مناطق مختلف خلیج فارس کمی متفاوت است. آستین ها و یقه را می توان محکم کرد تا جلوه ای رسمی تر به دست آورد.
اصطلاح thawb یا thobe نیز برای اشاره به لباس نه بسیار بزرگ و بزرگ با تابلو جلوی گلدوزی شده استفاده می شود.
کافیه (همچنین yashmag) یک روسری سنتی مردان عرب است که از یک مربع پارچه (یا روسری) ساخته شده است که معمولاً پنبه است (همچنین مخلوط پنبه و پشم برای زمستان) ، تاشو و پیچیده شده به سبک های مختلف اطراف سر. معمولاً در مناطق آب و هوایی خشک برای محافظت از قرار گرفتن در معرض مستقیم آفتاب و همچنین برای استفاده های گاه به گاه در محافظت از دهان و چشم از گرد و غبار و شن و ماسه یافت می شود.


تغییرات محلی وجود دارد. اغلب ، کافیه توسط یک دایره طناب به نام ایگال در محل نگهداری می شود. بعضی اوقات زیر جمعی پوشیده از جمجمه پوشیده شده است. کافئین تقریباً همیشه از پارچه نخی سفید است ، اما بسیاری از آنها الگوی شطرنجی به رنگ قرمز یا سیاه دارند که درون آنها دوخته شده است. در انتخاب لباس برای اندام گلابی شکل ، باید نباید های بدن گلابی را نیز در نظر گرفت.

کافئین دشت ، سفید در کشورهای حاشیه خلیج فارس محبوب ترین است ، تقریباً سبک های دیگر در کویت و بحرین به استثنای آن نیست. کافئین سیاه و سفید محبوب ترین در شام است.

کافئین قرمز و سفید در این مناطق پوشیده می شود ، اما بیشترین ارتباط آن با اردن است. در طول قرن ها توسط بادیه ها مورد استفاده بوده و به عنوان سمبل افتخار و شناسایی قبیله مورد استفاده قرار گرفته است. دقت به رنگ پوست و انتخاب لباس عربی نیز مهم است.

ایگال (همچنین آگال) لوازم جانبی ساخته شده از بند ناف است که در اطراف کافیه چسبانده شده است تا آن را در جای خود نگه دارد. ایگال معمولاً به رنگ سیاه است.

ایگال معمولاً از سیم سیاه ساخته شده است که محکم در اطراف یک هسته پشم بز یا پارچه شکاف پیچیده شده است.

http://helicon.meccahosting.com/~a00052c7/traditionalclothing.php


melateeshgh لباس ,عربی ,معمولاً ,سیاه ,ایگال ,استفاده ,محبوب ترین ,مورد استفاده ,ایگال معمولاً ,انتخاب لباس ,خلیج فارس منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

Sattari_ir ماهی های آزاد در تنگ cascara ترک مواد مخدر Amaiaxwhsaxqj5 diary elnazmusic.loxblog.com شرکت نوآوران شمال